Відмінності – це не погано, діти вчаться розуміти і приймати тих, хто на них не схожий.
Інклюзія – це коли школа в своїх планах не може не враховувати учнів з особливими потребами. Це має бути питання вибору дітей і батьків: чи захочуть вони брати участь в якомусь театральному фестивалі, олімпіади, конкурсі чи ні.
А адже інклюзія потрібна не тільки дітям з певними особливостями, а й звичайним школярам. Першим це необхідно тому, що вони можуть спілкуватися, грати, вчитися зі звичайними дітьми, тобто переймати модель поведінки в суспільстві. Їх однолітки поступово звикнуть до того, що потрібно бути терпимими і надавати допомогу один до одного. Так наше суспільство отримає людини з особливими потребами, але який живе нормальним життям, і дітей, які навчаться толерантно ставляться до людей, які чимось відрізняються від інших.
Інклюзивна освіта відповідає соціальної моделі розуміння інвалідності, маючи на увазі гнучкість освітньої системи і можливість підлаштувати її під дитину, а не навпаки. Дуже важливо, щоб в школі вчилися різні діти: з інвалідністю та без. Діти з інвалідністю вчаться взаємодіяти в конкурентному середовищі, а діти без інвалідності зростають більш чуйними і емоційно чуйними.
Інклюзивне навчання в школі – це двосторонній процес, і рівні умови навчання можливі лише в тому випадку, якщо сама дитина хоче вчитися і готова докладати для цього необхідні зусилля. Особливе місце тут відводиться батькам, які налаштовують дитину на рівні умови спілкування, пояснюючи правила поведінки і допомагаючи йому їх дотримуватися.
Інклюзивний рух активно розвивається в Україні. Число дитячих садків, шкіл, різних секцій, які готові працювати з різними дітьми – збільшується. І, незважаючи на те, що нам ще дуже багато що належить зробити для розвитку інклюзії в Україні, у нас вже зараз є освітні установи, практикуючі інклюзивний підхід. А ми пропонуємо високоякісні товари для інклюзивного навчання.
Організація інклюзивного навчання вимагає наявності системи підтримки і ресурсів для вчителів. Вони повинні отримувати необхідні консультації та тренінги, що підвищують їх компетенцію в питаннях інклюзії. Школа повинна мати можливість надати будь-якому учневі не тільки можливість вільного пересування всередині шкільного простору, а й участі в рухливих іграх, що розвивають його моторику, зір інше. Для цього оснащується спеціальним обладнанням, наприклад, сенсорна кімната (для школи).
Процес розвитку загальної освіти має на увазі його доступність для всіх в плані пристосування до різних потреб всіх учнів. Інклюзивне обладнання для сучасної школи, яке ви можете купити в нашому магазині, забезпечує доступ до освіти, як для учнів початкових класів, так і студентам з особливими потребами.
Інклюзивна освіта – це основа, завдяки якій люди з особливостями зможуть повноцінно брати участь в житті своїх локальних спільнот і уникнути бідності або їх експлуатації. Це найважливіша умова затребуваності людей з інвалідністю на ринку праці, а також їх повноцінної участі в суспільному житті. Адже інклюзія – це включення без винятку.